ایمان

ایمان

اجتماعی-سیاسی-نظامی
ایمان

ایمان

اجتماعی-سیاسی-نظامی

احیای معروفات در مراکز اداری


1- تمام جلسات با قرآن آغاز گردد.

2- در وقت شرعی ظهر همه جلسات خاتمه و پس از نماز برقرار گردد.

۳- تذکرات و فرمایشات حضرت امام (ره) و حضرت مقام معظم رهبری و ... در مورد ساده زیستی و خوسازی با شیوه ای زیبا بصورت کارت چاپ و برای مسئولین ارسال گردد.

۴- پخش صدای اذان با بلندگو توسط مسئولین ذیربط.

۵- تابلو بسیار زیبا در مورد خودسازی ، تذکرات اخلاقی ، و ... تهیه و در مکانهای مناسب نصب گردد.

۶- برنامه های نماز جماعت در اداره را به شیوه ای مختصر و مفید تنظیم تا همگام بتوانند شرکت نمایند.

۷- از طریق مختلف کارمندان را به وظایف انسانی و اهمیت خدمت برای خلق را آگاه نمائیم.

۸- کارمندان را در چگونگی حفظ نهاد خانواده و یک زندگی منطبق با احکام اسلام آشنا نمائید.

۹- شورای امر به معروف به هر طریق ممکن از خوبیهای افراد و موسسات کتباً « و لفظاً» خصوصی و عمومی با اسم و رسم تشکر مادی و معنوی نماید.

۱۰- به بهترین معروفها توجه بیشتری بعمل آید و نماز و قرآن سرلوحه کار قرار گیرد .

۱۱- تشویق و ترغیب و تذکر و ارشاد نسبت به ضرورت رعایت حقوق دیگران

۱۲- شناسایی نیروهای توانمند و درد آشنا و معرفی آنان برای تصدی مسئولیت های مختلف

۱۳- برنامه ریزی وتبلیغات مناسب و تشویق کارکنان به تقوی ، بی اعتنایی به دنیا ، مجاهدت در راه خدا ، صداقت و درستی ، برادری و ایثار ، رحم و مروت ، انفاق،حسن خلق ، حفظ بیت المال ، وقت شناسی و انضباط

۱۴- چگونگی استفاده صحیح و مطلوب از بیت المال با توجه به آئین نامه و ایجاد یک تبلیغات گسترده در محیط اداره تا جو حفظ بیت المال غالب شود .

۱۵- شناسایی راه حلهای مناسب برای تسهیل و تسریع و هدایت و راهنمایی مراجعه کنندگان و دریافت و بررسی پیشنهادات و انتقادات مراجعین

۱۶- اهتمام لازم بر تحقق و اجرای فرامین حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری

۱۷- ملاقات عمومی هفتگی بالاترین مقام مسئول اداره مربوطه با کارکنان و مردم

سلام بر کوچکترین پیام رسان کربلا


آرام نازنین عمه! آرام، مبادا شامیان صدای گریه و بی تابی دختر حسین(ع) را بشنوند. این خرابه کجا و آغوش گرم و نوازش‌های مهربان بابا کجا؟
هر چه می‌خواهد دل تنگت، بگو. بابا، امشب به مهمانی دلِ بی قرارت آمده، بگو از سیلی خوردن‌ها و تازیانه‌ها و آتش خیمه‌های عصر عاشورا. بگو از درد غربت و محنت غریبی، بگو از صورت‌های نیلی و اسیری و بیابان‌های بی رحمی. بگو از بی شرمی یزیدیان و کوفیان سست پیمان و استقبال شامیان، آرام، نازنین عمه! آرام. اکنون تو، به مهمانی بابا می‌روی. سفر به سلامت!
پنجم صفر مصادف است با سالروز شهادت سه ساله امام حسین (ع)؛ امشب رقیه (ع) است و عمه، رقیه با اسیران دیگر وارد خرابه‌های شام شد، اما دیگر تاب دوری ندارد پریشان در جست و جوی پدر است. امشب رقیه(ع)است و سر بابا، امشب ملائک آسمان از غم دختر حسین (ع) در جوش و خروشند، امشب شب وداع رقیه و زینب (ع) است.
با تولد حضرت رقیه (ع) در سال ۵۷ قمری، مدینه نور دیگری گرفت و خانه کوچک امام، گرمای تازه‌ای یافت. دیری نپایید که ام اسحاق جان به جان آفرین تسلیم کرد و رقیه کوچک از نعمت مادر محروم شد. امام حسین (ع) او را در آغوش پر مهر خویش، بزرگ کرد و پیوسته به خواهرش زینب (ع) سفارش می‌فرمود که برای رقیه (ع) مادر باشد و به او محبّت کند.

به یاد او که امام (ره) می‌فرمود: «جانم فدایش»!

مردی که توانست مصداقی ارزشمند از یک «روحانی» در برابر «جسمانی» باشد و مراتب رشد و اعتلای ویژگی های رفتاری خویش را در قامت دین و هیئت عرفان، به سلامت و حقیقت طی کرده، به قله‌های معرفت نایل آید، او کسی نیست جز آیت الله میرزا محمدعلی شاه آبادی، مرد وارسته میدان علم و عمل.امروز ۱۶ آذر سال ۹۲ برابر است با سال روز رحلت بزرگ‌مردی از خطه علم، تقوا و تندیسی از زمره اخلاق و رستگاری.

چنانکه امام خمینی(ره) در این باره می گوید:

«مرحوم آیت‌الله شاه آبادی علاوه بر آنکه یک فقیه و عارف کامل بودند یک مبارز به تمام معنا هم بودند.»

تلاش‌های ایشان برای تحصن علما بر ضد رژیم دیکتاتوری در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و سخنرانی ها و دیگر تلاش‌های جدی، پرصلابت و بصیرت آمیز ایشان در برابر عمال حکومت جائر پهلوی از برگ های زرین تاریخ زندگی سراسر شور،  شعور، نور و ربانیت این روحانی حقیقی است.


رهبر من


علی‌اکبر ولایتی مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به درگذشت نلسون ماندلا رهبری ضدآپارتاید افریقا، به جایگاه ویژه وی در مبارزات ضداستعماری و آزادی‌بخش مردم آفریقای جنوبی اشاره کرد و اظهارداشت: ماندلا نقش بسیار جدی و ماندگاری را در زمینه مبارزات و مقابله با نژادپرستی ایفا کرد.

وی با تاکید بر وجود ارتباط بسیار صمیمی و نزدیک نلسون ماندلا با جمهوری اسلامی ایران به نقل خاطره‌ای از وی پرداخت و گفت: ماندلا بعد از آزادی از زندان و قبل از اینکه به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود، اولین کشوری که به آن سفر کرد، جمهوری اسلامی ایران بود.

مشاور عالی مقام معظم رهبری یادآور شد: در آن سفر به دیدار مقام معظم رهبری آمد و نکته مهم و جالب توجه در این ملاقات این بود که بارها در طول مذاکره رهبر معظم انقلاب را با عنوان «رهبر من» خطاب می‌کرد.

ولایتی افزود: رابطه وی با جمهوری اسلامی، چه در دوران مبارزه پس از آزادی و چه دوران ریاست جمهوری بسیار صمیمی بود و علاقه وافری به رهبر معظم انقلاب داشت.

فقیر مومن یا ثروتمند مومن


سلام دوستان ، در جایی می خوندم که در صحرای محشر ، موقعی که بهشتیان مشخص می شوند ، همه بسمت بهشت حرکت می کنند. بهشتیان فقیر همان طور که دارند می رند فرشتگان جلوی اونها رو می گیرند و میگند باید حساب و کتاب دنیا رو ریز پس بدی.طرف رو می کنه به خدا میگه : ای خدا نه در دنیا مال و منالی به ما دادی که ما در راه غیر خرج کنیم و نه قدرتی که ظلمی به کسی بکنیم ، آن قدر دادی که محتاج کسی نباشم. خداوند رو می کنه به فرشتگان و میگه : راست میگه ، بزارید بره بهشت.

ثروتمند بهشتی میاد بره بهشت ، فرشتگان میگن : تو یکی که باید حساب و کتاب پس بدی. فقیر بهشتی میره بهشت عشق و حال ، چهل سال بعد یه روز می بینه که اون ثروتمند بهشتی تازه وارد بهشت میشه.رو میکنه بهش و مگه : چی شد ؟ ثروتمند بهشتی میگه : از اون موقع ( چهل سال قبل ) ریز به ریز دارم حساب پس می دم، اینقدر عرق کردم که از آب عرق من چهل شتر می تونستند آب بخورند ، خیلی جاهاشم تازه خدا لطف کرده و بی خیال شده...

دوستان اگر نگاه کنید همه پیامبرهای ما زندگی تجملاتی نداشتند چون اون ور قصه رو می دیدند حتی حضرت سلیمان هم از بیت المال برای شخص خودش بر نمی داشت و از راه درست کردن سبد با لیف خرما زندگی خودش رو می گذروند. سعی کنید در زندگی اونقدر از خدا بخواید که محتاج دیگران نشید ، اکر هم وضعتون خوبه همیشه دعا کنید که خدا لیاقت خرج کردن اون مال و منال رو بهتون بده...